E-mail markedsføring: Et levn fra fortiden?

121. Det er så mange e-mails den gennemsnitlige kontorarbejder modtager om dagen. Næsten halvdelen af disse e-mails vil være spam, og derfor er det måske ikke så overraskende at det kun er 1/3 af alle mails, som rent faktisk åbnes. At slippe igennem nåleøjet hos modtageren kræver altså flid, omhu og et ualmindeligt godt målgruppekendskab. Men når vi nu har Adwords, Facebook og Snapchat annoncering, kan det så virkelig betale sig at arbejde med e-mail markedsføring nu om dage? Til det spørgsmål må svaret være et rungende ja! Hvorfor kan du læse mere om i afsnitter lige herunder.

3 gode argumenter for at e-mail marketing stadig er effektivt

1) En undersøgelse peger på, at selvom vi dagligt modtager store mængder e-mails er det stadig den kommunikationsform, som flest forbrugere fortrækker at virksomhederne benytter sig af i deres markedsføring.

2) Selvom mange mails forbliver uåbnede er der stadig en overraskende høj ROI (Return of Investment) på e-mail marketing – helt op til 4300% ifølge en undersøgelse.

3) Tæt på 70% af onlineshoppere har benyttet sig af et tilbud eller rabatkode, som de modtog via mail. Endnu mere interessant er det næsten at de, som benytter sig af en rabatkode, i gennemsnit køber for 138% mere end dem forbrugere, som ikke har modtaget en sådan e-mail.

Sådan får du mest ud af e-mail marketing

Når vi taler e-mail markedsføring er det vigtigste at levere et budskab eller tilbud, som skaber værdi for modtageren. Du kan være helt sikker på, at hvis ikke indholdet fanger, vil e-mailen i løbet af et splitsekund ryge i papirkurven. Det gælder derfor om at levere en mail med målrettet og spændende indhold, som fanger modtageren fra første linje. At planlægge effektiv e-mail marketing er ikke en nem opgave. Derfor kan det i mange tilfælde også give god mening at konsultere et webbureau, som er specialister i e-mail markedsføring.

Lagde du mærke til….

At denne artikel startede med et tal? Tal og statistikker (i begrænsede mængder) har det med at vække undren hos modtageren. Kan det virkelig passe at den gennemsnitlige kontorarbejder modtager 121 mails om dagen? Den er god nok! Statistikker og konkrete tal er derfor også et godt salgstrick i e-mail markedsføring, da de kan være med til at bestyrke pointen eller budskabet. I den forbindelse skal du selvfølgelig huske, at du ikke må opfinde dine egne tal eller udlade væsentlig information – medmindre du vil i karambolage med markedsføringsloven.


Udgivet

i

af

Tags: