Tag en pause fra studierne med 15 minutters aktiviteter

Tag en pause fra studierne med 15 minutters aktiviteter

Hvem kender ikke det med at hjernen er gået i tomgang og skærmen har svævet foran øjnene så længe at man har glemt alt om tid og sted? Det betyder at det er tid til at tage en pause. Alt for ofte sidder vi nemlig foran skærmen og pligtopfyldende læser lektier eller prøver at færdiggøre en opgave, selv om vi allerede har siddet der i timevis og produktionsniveauet er helt i bund.

Derfor er det en god ide at tage 10-15 minutters pause, hvor vi laver noget helt andet. Men måske er du helt blank når du har koncentreret dig så længe, derfor får du her 8 ideer til når du skal have lidt adspredelse.

1. Gå en tur udenfor

Forlad det indelukkede værelse og kom ud i sollyset, eller nyd en kold brise, det kan gøre mirakler for sind og krop. Du kommer tilbage og føler dig forfrisket og klar til at knokle videre med fornyet energi og nyt perspektiv.

2. Lyt til en audio bog

Bare det at kunne lukke øjnene og lade sig forføre af eksotiske steder, vilde mysterier og romantiske møder, kan give dig fornyet mod på udfordringerne og et frisk perspektiv på enhver problemstilling.

3. Tag på online casino

Hvis du er fyldt 18 år kan du frit tilmelde dig et online casino, og du starter endda med en casino bonus, så du få en god start på tilværelsen. Med 10-15 minutter har du også tid til at prøve flere forskellige spilleautomater, og hvis man er heldig er der også en gevinst til at hjælpe på motivationen.

4. Lyt til en guidet meditation

Der er masser af meditationer på 10-15 minutter, der hjælper dig med at forløse din kreativitet, slippe spændinger i musklerne og bringe dig tilbage til nuet.

5. Opdater dine adgangskoder

Nogle gange hjælper det at foretage sig noget praktisk og det er en god ide at opdatere dine online-adgangskoder så ofte som muligt. Det er bedst at bruge en sætning der kombinerer store og små bogstaver, tal og mindst et specialtegn. Prøv ikke at bruge den samme adgangskode til din e-mail og alle dine sociale netværk, og hold styr på de nye adgangskoder ved hjælp af et password-værktøj.

6. Stræk stivheden ud af kroppen

Rejs dig op fra dit skrivebord og giv dig selv fornøjelsen af at strække din krop og få motion. Prøv simple strækøvelser eller komplicerede yoga asanas – bare du foretager dig noget. Så slipper du også for hold i nakken og ondt i ryggen.

7. Fyld energi på kroppen

Uanset hvor dedikerede vi er, så fungerer helten ikke uden mad og drikke. Skær et æble i både og kom stykkerne i en skål med nogle nødder. Din hjerne vil takke dig for det senere.

8. Lav noget kunstnerisk

Tag billeder fra dit vindue, form noget modellervoks og lav en skulptur af din klassekammerater eller tegn dine forældre. Det behøver ikke at være Picasso, det handler om at have det sjovt!


Posted

in

by

Tags: